Friday, June 15, 2012

kembali

salam a'laik.
hari ni rasa nak share lagu insyaAllah versi melayu oleh Maher Zain (klu xtahu mmg umah xde tb)



Andainya kau rasa tak berupaya
Hidup sendirian tiada pembela
Segalanya suram bagai malam yang kelam
Tiada bantuan tiada tujuan
Janganlah berputus asa
Kerana Allah bersamamu
InsyaAllah..ada jalannya
Andainya kisah berulang lagi
Bagaikan tiada ruang untuk kembali
Dikau keliru atas kesilapan lalu
Membelenggu hati dan fikiranmu
Janganlah berputus asa
Kerana Allah bersamamu
InsyaAllah..ada jalannya
Kembalilah kepada Yang Esa

Yakin padaNya panjatkanlah doa
Oh Allah
Pimpinlah daku dari tersasar
Tunjukkan daku ke jalan yang benar
InsyaAllah..

image taken from someone who always happy whatever comes to her life :)
-hihi megi satu kak :p-

versi yg aku ringkaskan..
normal human mcm aku ni,klu sedih,terasa or etc selalu guna medium as pecbuk n sbginya sbgi alat mengadu,aku selalu lupa yang Allah sentiasa bersama hambanya.
''sedih?doa...tu kan senjata paling ampuh yang kita punya?''
agak tersentap di situ,haih terbaring semula kat katil,renung syiling,berapa kali aku ingat Allah waktu aku sedih?ke aku terus cari hiburan untuk lupakan kesedihan ni?

p/s:kesedihan itu dtg kadangkala kerana kesilapan kita sendiri dalam berfikir.mengapa jadikan hidup sentiasa negative?padahal yang positif itu lebih banyak?
allahuma'ana.ameen..

No comments:

Post a Comment